dimecres, 7 de juny del 2006

Chotto matte kudasai

Marxo, que tinc molta pressa, dic. I surto del despatx escales avall, sense temps per perdre esperant cap ascensor. Ja al carrer enfilo el camí de casa a grans gambades, i cada cop que veig algú al meu davant accelero el pas, talment fos un marrec, per mirar d’avançar-lo abans d’arribar al xamfrà. I creuo amb els semàfors en vermell, esquivant els cotxes, doncs ja ho he dit, no tinc ni un segon per perdre, avui.

Un cop a casa no malbarato ni un instant. Mentre s’escalfa l’aigua per coure les verdures passo el llom de salmó per la planxa; em buido les butxaques i em trec el rellotge; paro taula i m’omplo el got d’aigua; netejo el préssec que prendré per postres i agafo el pot de les avellanes. Ho torno a repetir, ni un segon per perdre, avui.

I finalment, un cop els plats són al rentavaixelles i he passat un drap humit pel taulell de la cuina, m’assec al sofà amb tota comoditat i em disposo a deixar passar el temps, al llarg de tota la tarda, sense fer res, res de res, absolutament res, doncs, per si no ho havia dit, avui no tinc ni un segon per perdre.

7 comentaris:

lola ha dit...

"El sofá, ese promotor del alma", Cioran dixit.

Lola

neus ha dit...

No et sabria dir a qui em recordes... ummmmmmmm... o potser sí?

Hanna B ha dit...

boníssim dersu, no fer res, quina gran cosa!!!

EQMEVD ha dit...

Els humans som tant estúpids que quan estem cansats, en comptes de descansar ens estimulem per cansar-nos més encara...

neus ha dit...

"No torbeu el meu no fer res quan no tinc res per fer" va dir, si no vaig errada, Tagore...

Pedro ha dit...

i ara que ve l'estiu...

.María. ha dit...

A veces hasta me voy descalzando mientras subo las escaleras.