diumenge, 27 de gener del 2013

Fuyukaina shigoto

Sí, certament, les condicions són molt avantatjoses, però... miro de respondre sobtat per la proposta que se'm fa. Però la feina li desplau, m'interromp el més alt dels meus interlocutors, que sembla endevinar-me el pensament. Això, li desplau, repeteix el seu company, força més baixet, que es manté en un segon pla. Bé, sí, és una feina, com ho diria... miro d'explicar-me. Desplaent, insisteix l'alt. Això, desplaent, insisteix també el més baixet. Sí, sí, desplaent, m'afanyo a reconèixer. Però necessària, afegeix l'alt, que sembla dur la veu cantant. Això, necessària, repeteix de nou el més baixet. Del tot, conclou l'alt. Això, del tot, hi torna el més baixet. I vostè bé se'n beneficiava quan eren els altres qui feien la feina, oi? s'apressa a afegir l'alt. Això, vostè bé se'n beneficiava, oi? repeteix un cop més el baixet. I ara us toca a vós, insisteix l'alt. Això, a vós, hi torna el baixet. I no em negareu que les condicions són molt avantatjoses, afegeix l'alt, fitant-me amb una certa impertinència. Això, molt avantatjoses, hi torna el baixet, que també m'adreça un inescaient esguard. Sí, sí, les condicions, ja ha estat dit, són molt avantatjoses, m'afanyo a reconèixer, però ... Però res, benvolgut senyor dEsu_, la feina bé s'ha de fer, insisteix l'alt, que s'afanya a treure uns papers de la cartera que tragina sota el braç esquerra, un contracte, pel que em sembla endevinar. Això, la feina bé s'ha de fer, insisteix el baixet, que al seu torn es treu un bolígraf de la butxaca interior de l'abric. I ara us toca a vós, conclou l'alt, indicant-me amb l'índex de la destra on haig de signar. Això, a vós, conclou amb aparent satisfacció el més baixet, un cop poso la meva signatura allà on se'm demana. I ara, benvolgut senyor dErsu_, passi-ho bé, s'acomiada el més alt. Això, passi-ho bé, s'acomiada també el més baixet.