diumenge, 27 de juliol del 2008

Kochira wa Queequeg-san desu

És a la taula del costat, prenent una copa de vi escumós, i només llambregar-lo l'identifico tot seguit, doncs sens dubte és en Queequeg, l'arponer que en companyia del capità Ahab encalçava la mítica balena blanca. De pell entre fosca i porpra, tota tatuada seguint el dibuix d'un escaquer, i amb la testa afaitada, excepció feta d'un petit floc de cabells nuat sobre el front, en tot és idèntic a la descripció que d'ell fa Melville, doncs fins i tot fa pipades a una mena de tomahawk que sembla servir-li de cassoleta per l'herba. Això sí, enlloc de l'arpó preceptiu tragina una planxa de fusta muntada sobre quatre rodes, que recolza a la cadira on és assegut, al carrer Ferlandina, a tocar del MACBA.

I és tanta la meva badoqueria que no triga a adonar-se de la meva atenció i em demana, displicent, si vull alguna cosa. No res, responc, no res, doncs per molt que tinc mil preguntes a fer-li, sempre m'ha agradat ser respectuós amb la intimitat dels famosos.

2 comentaris:

Antígona ha dit...

Y yo que pensaba que un "tomahawk" era un hacha...

Desperdiciaste la gran oportunidad de tu vida, Dersu. La respuesta a todas esas preguntas debe valer un tesoro. Aunque, claro, estaría mal comerciar con semejante milagro. Y entiendo tu respeto por la intimidad ajena.

EQMEVD ha dit...

El meu regne `per una estoneta d'aquestes!
Ara estic descobrint la balena blanca...