dimecres, 23 de setembre del 2009

Nani o yomimasu ka

Entre el que aquí poden vostès llegir i el que jo he escrit hi ha una certa diferència, per molt que tant vostès, amables lectors, com jo, l'autor del text, fem servir el mateix sistema de signes escrits. De la mateixa manera, també hi ha una certa diferència entre allò que jo hagués volgut escriure i allò que finalment he escrit, és a dir, entre el meu pensament i la seva expressió escrita, per més que tots dos se serveixin, també, del mateix sistema de signes. Però lluny de voler jugar al joc de les set diferències, trobo que tant és, si jo no escric allò que hagués volgut escriure, i vostès no llegeixen allò jo he escrit o, encara menys, allò que crec haver escrit, doncs cap de les quatre coses, ni allò que jo hagués volgut escriure, ni allò que he escrit, ni allò que crec haver escrit, ni allò que vostès llegeixen, té la més mínima importància.

1 comentari:

Antígona ha dit...

El autor de un texto nunca debería juzgar sobre la importancia o falta de ella de lo que ha escrito.

Lo que has escrito ya no te pertenece, da igual que coincida o no con lo que querrías haber escrito. Lo que has escrito nos pertenece ahora a nosotros, tus lectores, a cualquier hipotético lector. Y en lo que nosotros entendamos a partir de tu texto nada importará ya lo que con él hayas querido decir. Sólo lo escrito prevalece, y las interpretaciones que sea capaz de generar más allá de ti mismo y tus intenciones al escribirlo.

Así que, a lo mejor, lo que has escrito sí tiene importancia. Bastará con que exista un único lector que se la vea.

Un beso