dissabte, 16 de gener del 2010

Kioku desu ka, yume desu ka

Recordar, representar-se en la ment alguna cosa passada, és, probablement, la manera més satisfactòria de deixar passar el lapse diari de temps comprés entre la sortida i l'entrada al son, estat fisiològic durant el qual la consciència i la voluntat resten suspeses. Llàstima, però, que per recordar primer calgui viure, en necessitar el record d'algun substrat on alimentar-se. Encara sort que gràcies a la lectura, i més a la relectura, podem evitar l'enutjós tràmit de viure sense, per això, renunciar a la viva satisfacció que dóna el record, el record d'allò que hem llegit, o que creiem haver llegit, que potser no arriba a l'encís d'allò que somiem, però que deu n'hi do.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

a mi m'agrada recordar-me del que he somiat.

Antígona ha dit...

Te leo muy nihilista, Dersu, pero con un nihilismo que soy capaz de comprender y que me inquieta.

Puedo compartir la percepción que expones del vivir como un trámite enojoso, al menos cuando uno piensa en determinados aspectos de la vida. Pero al tiempo se me plantea la hipótesis de si esa percepción no es fruto de una falta, de una carencia: la del impulso vital que nos llevaría a querer extraer todo su jugo de la vida y a reafirmarnos constantemente en ella -al estilo nietzscheano- incluso en sus momentos más dramáticos, o más tediosos.

La lectura como refugio frente a la pesadez de ese trámite... sí, es una manera de verlo. Pero prefiero pensar que leer sigue siendo una forma de vivir. De lo contrario, tendría que reconocer que me he pasado buena parte de mi vida no viviendo.

Un beso