diumenge, 26 d’abril del 2015

Firumu nowāru

Fins a la nit de divendres passat jo associava el nom de Richard Fleischer a The Vikings, intranscendent però molt agradable pel·lícula d'aventures protagonitzada pel sempre magnífic Kirk Douglas. Però enllaminit per certes paraules màgiques, com ara film noir o sèrie B, i també pel fet que l'acció es desenvolupa quasi en la seva totalitat a l'interior d'un tren, la nit del passat divendres em vaig desplaçar fins a la seu de la Filmoteca per visionar The Narrow Margin, treball de Fleischer que fins aleshores m'era desconegut. I encara que si em vestís les desagradables robes del mestretites que sovint sóc podria acabar trobant-li tres peus al gat, és innegable que The Narrow Margin té no poques virtuts i és una magnífica pel·lícula o, si més no, és una pel·lícula d'aquelles que a mi m'agraden, cosa que, sens dubte, ve a ser el mateix.