dimarts, 19 de setembre del 2006

Kesa (II)

No hi ha dret!!!, exploto en llegir la carta. I fet una fúria surto de casa disposat a acabar amb aquest simulacre de civilització. Mataré a tothom, un per un, amb les meves pròpies mans!!!, crido, mentre davallo per les escales.

Ja al carrer em dirigeixo vers la primera persona que veig, disposat a escanyar-la. Però ella també sembla disposada a escanyar-me a mi, talment fos el meu propi reflex. Perplexos, tots dos ens aturem i restem muts, mirant-nos fit a fit. Finalment ens expliquem (l’un a l’altre) les nostres raons, i decidim unir esforços en el noble i comú objectiu d’exterminar a la humanitat.

Per això, com que som dos, no ens costa gaire aturar l’atac d’un noi grenyut que, al crit de mori tothom!!!, se’ns llença a sobre. I tampoc ens costa gens convèncer-lo per què s’uneixi a la nostra causa. I al poc se’ns afegeix, també, una dóna de cabells curtíssims que de primer ens intentava apedregar. I un xiquet armat amb un pal. I un grup de quatre noies que treuen foc pels queixals, i encara un avi amb el seu bastó; i una mare, i un mestre; i un vigilant de la zona blava, i una funcionària d’hisenda també, i ...

I per fi, quan ja som més de mil, trobem a algú que somriu, feliç, talment el món fos un lloc agradable on viure. I inclements ens abraonem al seu damunt, l’un a puntades de peu, l’altre a cops de martell. I jo, després d’esperar pacientment el meu torn, l’intento escanyar, però em veig apartat per un lampista que, alicates en mà, intenta arrencar-li el nas.

Així que decideixo tornar cap a casa, doncs ja deu ser l’hora de dinar.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Això ha quedat molt Saramago. Però en bo, clar.

M'apunto a la llista aquesta.

Cerillo ha dit...

La violència primigènia neix de la pura necessitat de sobreviure. Violència contra el resta de la humanitat. Violència territorial de rebost. Després es modelen els mites amb la paraula.
Qui pateix la violència odia la èpica de les paraules. Qui festeja sense esperança amb la mort emmudeix

Anònim ha dit...

La agresividad es lo único sano que surge del fondo primigenio del ser humano, ese intento defectuoso que desechó Dios, cuando quería crear un magnífico simio erecto.
Respetuosamente

Hanna B ha dit...

oix! el principi vale, molt èpic, però el final no eh?
la fúria em sembla molt productiva però aniquilar homes feliços no...
jo és que sóc gandiniana i no entenc la violència, però gens gens... problemes meus, suposo.

neus ha dit...

Temps al temps amic Dersu_... temps al temps i no hi quedarà ningú en aquest món. N'hi ha que no en saben res d'hores d'anar a dinar...

Dessmond ha dit...

No has pensat en ventilar-te una til·la i oferir-ne als teus discípuls? Et podria estalviar d'anar a l'infern segur. I estar emprenyat en vida i després un cop mort, això es fa insuportable.

Anònim ha dit...

i la carta? q deia? :P

ecasual ha dit...

Excel·lent.